Cilt:19 Sayı:03 (2018)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:19 Sayı:03 (2018) by Author "Keskin, Muhammed"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Türkiye’de İlkokul ve Ortaokullarda Yapılan Kaynaştırma Araştırmalarının Gözden Geçirilmesi (2006 - 2016)(Ankara Üniversitesi, 2018-09-01) Batu, Emine Sema; Cüre, Göksel; Nar, Salih; Gövercin, Duygu; Keskin, Muhammed; orcid.org/0000-0003-0770-5145; orcid.org/0000-0001-6282-0651; orcid.org/0000-0002-9801-4085; orcid.org/0000-0002-1506-0570; orcid.org/0000-0002-4389-7327; Eğitim Bilimleri FakültesiBu araştırmanın amacı 2006-2016 yılları arasında ilkokullar ve ortaokullarda yurt içinde yapılan kaynaştırma uygulamaları ile ilgili araştırmaların tematik olarak gözden geçirilmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırma kapsamına ele alınacak araştırmalar için bir takım kriterler getirilmiştir. Bu kriterlerde araştırmalar için; (a) ilkokul ve/veya ortaokul kademelerini ele almış olması, (b) katılımcılarının (aile, eğitimci, öğrenci) kaynaştırma uygulaması sürecinin içinde yer alıyor olması, (c) doğrudan kaynaştırma uygulamasını ele alıyor olması, (d) makalelerin hakemli bir dergide yayımlanmış olması, (e) elektronik veri tabanlarından erişilebiliyor olması şartı aranmıştır. Bu kriterlere göre araştırmalar değerlendirildiğinde 78 yüksek lisans, 9 doktora tezi ve 55 makale olmak üzere toplam 142 araştırmaya ulaşılmıştır. Bu araştırmalar nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak ele aldıkları konulara göre ana temalara ve alt temalara ayrılmıştır. Bu temalar altında tüm araştırmalar genel olarak değerlendirildiğinde var olan durumu belirlemeye yönelik çok sayıda araştırma yapılmasına rağmen belirlenen sorunları iyileştirmeye yönelik az sayıda araştırmanın olduğu görülmektedir. Betimsel araştırmalarda kaynaştırma uygulamalarına ve bu uygulamaları etkileyen bireylere yönelik birçok sorun belirlenmiştir. İleride, bu sorunların giderilmesine yönelik önceki iyileştirme araştırmaları da göz önünde bulundurularak yeni araştırmalar planlanması önerilebilir.