Cilt:03 Sayı:02 (2020)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:03 Sayı:02 (2020) by Author "Other"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Arşivlerin Toplumsal Kimliklendirme Rolü ve Pandemi(Ankara Üniversitesi, 2020-12-31) Torunlar, Mehmet; Other; Other11 Kasım 1846 tarihinde kurulan Hazine-i Evrak’ın kuruluş gününe yakın bir tarihte yayınlanan Dergimizin bu sayısının “Editörden” köşesinde, arşivlerin toplumsal kimliklendirmeye etkileri yönünde bir takım tespitlere yer verilmiş ve pandeminin mesleğe etkilerine kısaca değinilerek arşivler konusuna bir kez daha dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.Item Belge/Bilgi Yönetimi Disiplininde Olası Paradigma Değişiklikleri: Yeni Bir Rota Teklifi(Ankara Üniversitesi, 2020-12-31) Torunlar, Mehmet; Other; Otherİnsanın biyolojik yapısının yani beyinleşmesinin bir dış uzantısı olan arşivcilik ve belge/bilgi yönetimi mesleği yenidünya gerçeklikleri içerisinde kendisine farklı rotalar aramaya mecburdur. Elektronikleşen, dijitalleşen dünyada, mesleklerin geleceklerine ilişkin belirsizlikler ve kaygılar da mevcuttur. Arşivcilik ve belge/bilgi yönetimi mesleği açısından da bu yenidünya gerçekliğine karşı verilen tepkinin ne olacağı, mesleğin geleceğinin şekillenip değerliliğini ortaya koyacaktır. Dijitalleşmenin çerçevelendirdiği bu yeni platformlarda mesleki olarak belirlenecek yeni rotalar, yeni iş, işlem, bilgi ve beceri setlerini devreye almayı zorunlu kılıyor. Hayata geçirilecek yenilikler ve anlayışlar, mesleğin etkilenme gücünü belirleyeceği gibi, etkileme ve etkileşim gücünü de belirleyecek, gelecekte kendisine önemli ve değerli bir konuşlanma da getirecektir. Tüm bunların olması için ise mesleki formasyon açısından köklü paradigma (değerler dizini) değişikliğine ihtiyaç vardır. Makale mesleklerin önemi ve değeri üzerinden değil, fonksiyonları ve etkileşimleri açısından yeni değerler dizisine yönelinmesi önermesi çerçevesinde bir zihin egzersizi denemesidir.Item Elektronik İmzalı Belgelerin Delil Değerinin Korunmasında Mevzuatta Öngörülen Delil Özelliklerinin İncelenmesi(Ankara Üniversitesi, 2020-12-31) Sağlık, Özhan; Çiçek, Niyazi; Other; OtherE-imza teknolojileri, günümüzde e-imzalı belgelerin delil değerini koruması için sahip olması gereken özellikleri karşılayabiliyorken, ilerleyen yıllarda nasıl bir durumla karşılaşılacağıyla alakalı tereddütler henüz giderilememiştir. E-imza algoritmalarının teknolojik eskimeye uğraması, saldırı ihtimali gibi güvenlik açıkları, uygulama yazılımlarının eksikliği ve teknolojik göç yöntemleriyle ilgili sonuçların henüz yeteri kadar görülmemesi gibi çeşitli riskler söz konusudur. Bu riskler, e-imza doğrulanamazsa ya da doğrulama sırasında şüpheye düşülürse ne yapılabilir, belgelerin delil değeri nasıl korunabilir sorularını gündeme getirmektedir. E-imza ile ilgili şüpheye düşüldüğünde sertifika doğrulaması yapılmakta; bir karara varılamazsa bilirkişiye başvurulabilmektedir. Bunların yanı sıra elektronik belge yönetim sistemlerinde (EBYS) kayıt altına alınan e-imzalı belgelerin delil değerinin korunmasında başka mekanizmaların da kullanılabileceği düşünülmektedir. Bu mekanizmalardan biri olarak söz konusu belgelerin mevzuatta yer alan delil özelliklerine göre üretilip üretilmediğini değerlendirmek amacıyla kullanılabilecek bir kontrol listesinin belgelerin delil değerinin korunmasına olumlu bir katkı yapacağı kanaati savunulmaktadır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmaktadır.Mevzuatta e-imzalı belgelerin sahip olması gereken özellikler,delil değerinin korunmasında bir kontrol listesi oluşturmak hedefiyle incelenmiştir.Bu kontrol listesi aracılığıyla e-imzalı belgelerin delil değerinin korunup korunmadığının değerlendirilebileceği önerilmektedir.Item Pazvantoğlu Osman ve Vidin’de Kurduğu Kütüphane(Ankara Üniversitesi, 2020-12-31) Altay, Ahmet; Other; OtherBu çalışmada; Pazvantoğlu Osman tarafından 19. yüzyılın başlarında Vidin’de kurulan ve onun ismini taşıyan Vidin Pazvantoğlu Kütüphanesi hakkında bilgiler verilmektedir. Kütüphane hem Osmanlı Devleti döneminde İstanbul dışında kurulan ilk müstakil kütüphanelerden biri olması; hem de zengin bir dermeyi barındırması özellikleriyle döneminin önemli kütüphanelerinden birisidir. 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı’na kadar Vidin halkına hizmet veren kütüphane, savaş sonrasında yağma ve talan tehlikesi altında kalınca Vidin’den Sofya’ya taşınmıştır. Burada oluşturulan bir komisyon aracılığıyla kitapların yaklaşık üçte biri Sofya’da Bulgaristan Ulusal Kütüphanesi’nde bırakılırken, üçte ikisi İstanbul’daki Beyazıd Kütüphane-i Umumisi’ne nakledilmiştir. Bulgar alanyazınında Pazvantoğlu Kütüphanesi ile ilgili yapılan birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak bu çalışmalarda kütüphanenin tarihsel gelişimi hakkında bazı eksik bilgiler ve yanlışlar bulunmaktadır. Türkiye’de ise Pazvantoğlu Kütüphanesi hakkında yapılmış kapsamlı bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu kapsamda, çalışma, hem Türkiye alanyazınında bu konuda var olan boşluğu doldurmayı, hem de Bulgar araştırmacılar tarafından yapılan çalışmalarda eksik kalan kısımları tamamlamayı ve hataların düzeltilmesini amaçlamaktadır. Çalışmada, belgesel tarama yöntemi kullanılarak arşiv belgeleri ve alanyazındaki kaynaklar ışığında kütüphanenin ve kütüphanedeki kitapların tarihsel gelişimi ele alınmıştır.Item The Relationship between Emotional Intelligence and Information Behavior of Academics in Hacettepe University(Ankara Üniversitesi, 2020-12-31) Yılmaz, Bülent; Timurlenk, Sevim; Other; OtherEmotions are an integral part of teaching and learning processes as it involves continuous human interaction. Academics can add value to education practices they provide and enhance the quality of education through emotional intelligence (EI). This is an exploratory study on information behavior of academics. The data is collected via a questionnaire survey from 103 academics in Hacettepe University. This exploratory study intends to examine if emotional intelligence is a factor affecting information behavior of academics. More specifically, it investigates if there is a relationship between academics’ emotional intelligent levels and their information behavior in terms of how they accumulate, use, and share information. The results show that EI is a factor affecting information behavior of academics in terms of only information share dimension. This research puts an emphasis on the correlation between academics with high emotional intelligence and the vision of sharing information in the right way and at the right time. As a practical implication, educational institutions may consider different ways to increase their faculties’ EI levels as offering more EI training programs or hiring emotionally intelligent academics to have well-organized information flow.