Cilt:04 Sayı:02 (2021)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:04 Sayı:02 (2021) by Subject "Bilimsel İletişim"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Akademisyenlerin ResearchGate ve Google Scholar Citations Kullanımları: Türkiye’deki Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri Üzerine Bir İnceleme(Ankara Üniversitesi Dil ve tarih Coğrafya Fakültesi, 2022) Işık, Demet; Bilgi ve Belge Yönetimi; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiAkademik sosyal ağlar bilimsel iletişim sürecinde kendine yer bulan, akademik çalışmaların ve yayınların açık erişim ilkesi doğrultusunda paylaşılmasına ve görünürlüğünün artırılmasına olanak sağlayan, sosyal ağ yapıları ile benzer özellikler taşıyan web siteleridir. 2008 yılında ortaya çıkmaya başlayan akademik sosyal ağlar, araştırmacılar ve akademisyenler tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Araştırmalar sonucunda dünyada yaygın olarak kullanıldığı tespit edilen akademik sosyal ağlardan ResearchGate ve akademik profil oluşturmaya izin veren bir platform olan Google Scholar Citations hakkında ayrıntılı bilgilere yer verilen bu çalışmada, Türkiye’deki Bilgi ve Belge Yönetimi alanında çalışan 128 akademisyenin bu ağlardaki profil bilgileri incelenmiştir. Buna göre akademisyenlerin %62,5’inin (n=80) ResearchGate profili ve %72,65’inin (n=93) Google Scholar Citations profili bulunmaktadır. Bu iki ağın ortak göstergeleri olan yayın ve atıf sayısı ile h-indeks değerleri karşılaştırılmıştır. ResearchGate profili bulunan akademisyenlerin ResearchGate’e toplam 1.658 yayın yükledikleri, Google Scholar Citations’a ise 4.071 yayın ekledikleri tespit edilmiştir. Akademisyenlerin ResearchGate’teki yayınlarının toplam atıf sayısı 6.580, Google Scholar Citations’ta ise 22.882’dir. Yayın başına düşen atıf sayısı ResearchGate’te 3,96 iken Google Scholar Citations’ta 5,62’dir. ResearchGate’te akademisyenlerin h-indeks ortalaması 2,83 ve Google Scholar Citations’ta 6,02’dir. ResearchGate atıfları ve Google Scholar Citations atıfları ile her iki platformdaki h-indeks değerleri arasında olumlu yönde anlamlı yüksek düzeyde bir korelasyon tespit edilmiştir. Kapsama alınan platformların Bilgi ve Belge Yönetimi bölümleri akademisyenlerince kullanımlarında üniversitelerine, unvanlarına ve cinsiyetlerine göre farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.