Browsing 02-DOKTORA TEZLERİ by Department "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği"
Now showing items 1-17 of 17
-
Bilgisayar ve sınıf ortamında kişiselleştirilmiş sözel matematik problemlerini kullanmanın öğrenci başarısına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)As a doctoral dissertation, this study?s aim is to point out whetherpersonalization of mathematical word problems can effect studentachievement and if it effects, whether these effects may change according tocomputer or ... -
Bilişim teknolojileri alanında meslek seçimini yordayan değişkenler
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2017)This study aims at exploring the impact of gender, digital competence, computer anxiety, internet addiction and perception variables related to the field of information and communication technologies (ICT) on the career ... -
Bilişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonu: Farklı amaç, politika, uygulama, etki ve eleştiriler üzerine bir inceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Çevrimiçi öğrenme topluluklarında denetim odağının öğrenme topluluğu hissi, akademik başarı ve probleme dayalı öğrenmeye yönelik tutuma etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı; çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, 2x2 faktöryel desende yürütülmüştür. ... -
Çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ortamında farklı denetim odaklarına göre sunulan metabilişsel rehberliğin öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerine ve öz yeterlik algılarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)The purpose of this study is to determine how metacognitive guidance given to preservice teachers of information and communication technologies having different locus of control tendencies affects their self regulation ... -
Çevrimiçi ve yüzyüze problem tabanlı öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerin başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)This study aims at finding out the effect of the online and faceto-face problem-based learning approaches on student`s academicachievement, their attitudes towards mathematics and their viewstowards these learning approaches. ... -
E-öğrenme ortamlarında yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına, sosyal buradalığına ve güdülenmesine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) -
E-öğrenme yöntemi ile düzenlenen yöneticilik eğitimlerinin kursiyer algılarına dayalı olarak değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)The purpose of this study is to evaluate the perceptions of participantsin regard to the management courses conducted via e-learning method. Elearningprocess evaluated in terms of five aspects: (1) content, (2)interaction, ... -
Eğitimdeki değişimlerin bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki kimlik yapıları ve duyguları üzerindeki etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı; BT öğretmenlerinin çevrimiçi tartışma ortamlarındaki paylaşımlarından hareketle; ülkemizde BT ile ilgili gerçekleştirilen değişimlerin BT öğretmenlerinin mesleki kimlik yapılarında ve duygularında ... -
eknolojinin benimsenmesine ekolojik bir yaklaşım: Sürdürülebilir bir dijital öğretim materyali geliştirme ekosistemi
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Equipping learners with 21st century skills requires creating various in-classroom and out-of-classroom learning environments that facilitate learners' acquisition of skills such as extracting information from real-life ... -
Matematik öğretiminde robotik etkinliklerin öğrencilerin derse yönelik güdülenme, tutum ve başarılarına etkisi ve bir eğitim ortamı önerisi
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2020)The study has two main objectives. The first main purpose is to use robotic activities in mathematics teaching; to determine the effect on students' motivation, attitude and success towards the lesson. The second main ... -
Öğrenme nesnelerine dayalı tasarlanmış öğretim materyalinin farklı dil öğrenme stratejilerini kullanan öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, öğrenme nesnelerine dayalı tasarlanmış öğretim materyalinin farklı dil öğrenme stratejilerine sahip öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada, Ön Test-Son Test Deney ve ... -
Sanal uygulama topluluğu üyelerinin bilgi paylaşma davranışlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Teknoloji yoğun ortamlar için bir elektronik performans destek sisteminin tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın temel amacı, öğretim teknolojilerinin etkili ve verimli biçimde kullanımını sağlamak üzere öğretmenler için bir elektronik performans destek sistemi tasarlamaktır. Çalışma gelişimsel araştırma olarak planlanıp, ... -
Uyarlanabilir eğitsel içerikli web ortamlarının tasarım ilkeleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Uyarlanabilir içerik ve uyarlanabilir gezinme kullanılan hiper ortamların öğrencilerin başarıları doyumları ve bilişsel yüklenmelerine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)The purpose of this study is to determine effect of adaptability of the learning media and adaptability levels on the academic achievement, satisfaction and cognitive load of students. The experimental period of the research ...