Search
Now showing items 1-10 of 89
Tüketimci öğrenme etkinlikleri ve dikkat odaklama araçlarının öğrenci başarı ve tutumları üzerindeki etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)
The Effects of Generative Learning Activities and Attention Focusing Devices on Students' Performance and Attitudes. Unpublished Doctoral Dissertation, Ankara University, Institute of Social Sciences, vm+188pp. (Adviser: ...
Özel ve resmi liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı (Ankara ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)
The main purpose of this study was to describe the organizational commitment of administrators and teachers in private and public secondary schools. İn order to reach this purpose the following questions were investigated: ...
Mesleki ve teknik orta öğretimde öğrencilerin meslek alanına ilişkin davranışlara ulaşma derecelerinin tesbiti ve değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1988)
Yetişkinlerde din olgusu ve Kur'an kurslarında öğretim (Ankara ili örneğinde bir alan araştırması)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
In this study, with regard to the religion instruction of adults in Kor?an Courses; the subjects of adults, instruction of adults, special developmental traits of adulthood and their religious need and education of adults ...
6 yaş çocuklarında sosyal yeterliliğin, akran ilişkilerinin ve sosyal bilgi işleme sürecinin değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
Assesing social competence has crucial importance in pre-schoolingperiod, especially during school readiness. In this preparation period,counseling which aims to identify the child?s strong and weak sides in terms ofsocial ...
Öğretmen eğitiminde akreditasyon ve Türkiye için bir model önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
This study has three main aims in line with accreditation systems and, more specifically, the accreditation system in teacher education. The first aim is to define the process of accreditation in higher education. For this ...
Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
The purpose of this study was to compare word reading strategies of first graders Turkish-speaking children with and without reading disability. 21 children with reading disability and 21 children without reading disability ...
Yaratıcı sorun çözme programının etkililiği: EYT öğrencilerine ilişkin bir deneme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1988)
Avrupa Birliği'ne giriş sürecinde Türk özel sektöründe istihdam ve eğitim politikaları (Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
This research has, in the process of accession to the European Union, survey model and casestudy surveys aimed to assess Turkish private sector's employment and training policies in Acquis Communautaire and Turkey's ...